Miesiąc: Marzec 2020

WESOŁY DESZCZYK

I. Słuchanie odgłosu deszczu II. Zabawa dydaktyczna – Parasol przeciwdeszczowy Do wykonania ćwiczenia potrzebne będą: plastikowe słomki/rurki, papierowe kuleczki. Dziecko za pomocą słomki przenosi na sylwetę parasola kilka papierowych kropelek. III. Zabawa badawcza „Deszczowy eksperyment. Do wykonania tego ćwiczenia potrzebne będą: miska, 2 szklanki wody, 4 szklanki mąki ziemniaczanej, barwnik spożywczy (opcjonalnie). Dziecko próbuje złapać

W marcu jak w garncu

I.  Jaką lubię pogodę? Pokazujemy dziecku wycięte ilustracje ze zjawiskami atmosferycznymi i pytamy co znajduje się na obrazku/jaka pogoda i czy lubi taką pogodę. II. Rysowanie po śladzie kształtu parasola Do wykonania ćwiczenia potrzebne będą: kredki, plastelina. Zadaniem dziecka jest narysowanie po śladzie kształtu parasola. Dziecko razem z rodzicem robi z plasteliny małe kuleczki, następnie

Wiemy już dużo o zwierzętach

I.  Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem łupiny orzecha. Potrzebne będą: łupiny orzechów włoskich. Kładziemy łupinę orzecha na stole. Rodzic prezentuje sposób dmuchania na łupinę, zwracając uwagę na prawidłowy tor oddychania (wdech nosem, wydech ustami). Następnie dzieci wykonują polecenia: Dmuchaj tak, aby łupina spadła Dmuchaj tak, żeby łupina przesunęła się na środek Dmuchaj tak, aby łupina przesunęła

Echo w lesie

I. Zabawa ruchowa – Lata ptaszek. Rodzic gra na tamburynie lub wystukuje rytm rękami w stolik, a dziecko w tym czasie biega i naśladuje ruchy skrzydeł ptaków – z rękami ugiętymi w łokciach i dłońmi przy ramionach. Gdy rodzic przestaje grać/stukać dziecko przykuca, naśladuje głosy ptaków i stuka palcami wskazującymi w podłogę – dziobie ziarenka.

Mieszkania do wynajęcia

I. Gdzie mieszkamy? Rozkładamy przed dzieckiem rysunek drzewa oraz pocięte zdjęcia zwierząt. Zadaniem dziecka jest nazwanie tych zwierząt, określenie gdzie mieszkają i umieszczenie ich na sylwecie drzewa np. w norach pod drzewem (mysz, lis, jeż), na pniu w dziupli (wiewiórka, dzięcioł), na gałęziach w gniazdach (sroka, wróbel). II. Praca plastyczna – Mieszkania zwierząt Zadaniem dziecka

Wiewiórka

I. Zabawa muzyczna – Nasze instrumenty Do tej zabawy potrzebne nam będą różne materiały, które posiadamy w domu i  które zastąpią nam instrumenty np. klocki, grzechotki, łyżki, plastikowe butelki, itp. Rodzic wystukuje różne rytmy (np. stuk – stuk, stuk – stuk – stuk, itp.) Zadaniem dziecka jest powtarzanie rytmu. II. Poznajemy wiewiórkę. Rodzic pokazuje dziecku

Gdzie mieszkają zwierzęta?

I Ćwiczenia słownikowe – zwierzęta leśne Dziecko próbuje nazwać zwierzęta znajdujące się na obrazkach, samodzielnie lub z pomocą rodzica. Następnie koloruje ilustracje zwierząt. II. Ćwiczenia pamięci Rozkładamy przed dzieckiem kilka ilustracji zwierząt, prosimy dziecko , aby zamknęło oczy, w tym czasie chowamy jedną ilustrację. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakiego zwierzątka brakuje. III. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające

Czcionka
Kontrast