Miesiąc: Kwiecień 2020

Wiosenne porządki w ogródku

I. Sprzęty w ogrodzie Dziecko ogląda obrazki i nazywa przedstawione na nich sprzęty ogrodnicze. II. Prace w ogrodzie. Rodzic pokazuje różne czynności jakie wykonuje się w ogrodzie (kopanie grządek, podlewanie, grabienie, sianie, przycinanie gałązek, wąchanie kwiatków, itp. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co to za czynność i próbuje naśladować rodzica. III. Mały ogrodnik Zabawa w ogrodnika

W chlewiku

I. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Marsz dla wiosny” Rodzic czyta wiersz i prosi, aby dziecko powtarzało fragment: „Gę, gę, gę, ga, ga, ga Idzie gąska po podwórku. Za nią gąski –jak po sznurku. Idą zgodnie i gęgają, za swą mamą powtarzają.–Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna? Mama gąska

Zabawy z nasionami

I. Zabawa z kocykiem Naleśnik – rodzic zawija dziecko w kocyk, delikatnie turla je po podłodze Kółka zygzaki – rodzic prosi dziecko, aby się położyło na kocyku. Chwyta za koc i ciągnie delikatnie po podłodze, wykonując zygzaki, koła, slalom Hamak – dziecko kładzie się na kocu a rodzice chwytają za rogi i delikatnie bujają maluszka

Wiosna na wsi

I. Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Podczas słuchania odgłosów dziecko próbuje podawać nazwy zwierząt, wydających dany głos. II. Praca plastyczna – Moje zwierzątko. Zadaniem dziecka jest narysowanie (z pomocą rodzica) ulubionego zwierzątka. III. Wykonanie grzechotek z plastikowych butelek. Do wykonania ćwiczenia potrzebne będą: małe plastikowe butelki po napojach, nasiona: grochu, fasoli, bobu. Dzieci  wsypują

Dźwięki i kolory wiosny

I. Zabawa na powitanie – Witajcie. Rodzic i dziecko stoją/siedzą skierowani buziami do siebie. Rodzic mówi, dziecko próbuje powtarzać i naśladować Dzień dobry, witam Was (machamy rękami) Zaczynamy, bo już czas (wysuwają do przodu raz jedną nogę, raz drugą nogę) Jestem ja, jesteś Ty (witają się przez podanie ręki) Razem to jesteśmy my (podają sobie

Przyroda wiosną

I.  Zadaniem dziecka jest wyszukiwanie razem z rodzicem  w gazetach, czasopismach, książeczkach ilustracji przedstawiających oznaki wiosny. Dziecko ogląda obrazki , opowiada co na nich widzi. II. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Wąchanie kwiatków – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując wąchanie kwiatków. Podlewamy kwiatki – pompujemy wodę do konewki

Wiosenna pogoda

I. Zagadki dotyczące pogody. 1. Widzisz je za dnia na pogodnym niebie, za to w dzień pochmurny chmurka chowa je za siebie. (słońce) 2. Gdy jest ciemna to już wiesz, że lada moment spadnie z niej deszcz. (chmura) 3. Mówimy, że coś jest białe jak… (śnieg) 4. Spada z chmury na ziemię – kapu –

Kraszanki, pisanki

I. Jak wygląda jajko. Rodzic opowiada dziecku jak wygląda jajko, z czego się składa. Pokazuje dziecku żółtko i białko. Mówi o tym, jakie zwierzę znosi jajka. II. Moja pisanka Dziecko razem z rodzicem maluje ugotowane jajka. Tworzy swoją pisankę. Dla chętnych pisanka na papierze. III. Mój koszyczek Rodzic razem z dzieckiem przygotowuje koszyczek wielkanocny, w

Święta tuż tuż…..

I. Rozwiązywanie zagadki – Koszyczek Rodzic czyta zagadkę, dziecko uważnie słucha próbuje podać odpowiedź: To w nim leżą na serwetce jajka malowane, A pośrodku, obok chlebka, spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny) II. Praca plastyczna – Koszyczek wielkanocny Zadaniem dziecka jest pokolorowanie koszyczka wielkanocnego. III. Zabawa lecimy samolotem. Rodzic oznajmia wesoło: Dzisiaj wybierzemy się w podróż samolotem!

Święta wielkanocne

I. Ozdoby wielkanocne z masy solnej. Przepis na masę solną: 1 szklanka mąki 1 szklanka soli Ok 0,5 szklanki wody Rodzic razem z dzieckiem wykonuje masę solną: 1. zrób ciasto 2. rozwałkuj ciasto na grubość ok 6 mm i wytnij z niego różne wielkanocne kształty 3.wykrojone kształty wysusz w piekarniku 4. pomaluj farbkami ozdoby II.

Czcionka
Kontrast